Günümüz reklamcılığında içerik üretiminin önemi oldukça fazla. İrili ufaklı pek çok şirket, her gün kendini daha iyi tanıtmak adına gündem oluşturacak işler yolunda mücadeleye devam ediyor. Doğru etkileşim, geniş kitlelere erişmek için altın değerinde. Hâl böyle olunca, dijital mecraların vazgeçilmezi olan görsel sanatları da yönlendiren teknolojik gelişimin, pazarlama stratejilerini şekillendirmesi kaçınılmaz oluyor. Bunlardan biri, aslında yıllardır hayatımızın içinde olan ‘’Computer Generated Imagery’’ yani, CGI.
CGI teknolojisi, son zamanlarda özellikle sosyal medya alanında popüler olmuş durumda. İnternet ortamında kişiden kişiye yayılma potansiyeline sahip içerikler, günaşırı karşımıza çıkıyor. Bunlar, gerçek hayatta görülmesi pek de olası olmayan şeyler. Mesela, sosyal medya hesabımızda bizim için oluşturulmuş akışta gezinirken, boğaz köprüsüne bağlı, rüzgârla sallanan dev battaniye görüntüsüyle aniden şaşkınlığa uğrayabiliriz. Eğlenceli ve ilginç değil mi? Özellikle, teknolojiye hâkim olmayanlar için yüksek derecede enteresan. Hatta, üst düzey kurgulara sahip bazı paylaşımlar, içeriğin gerçekliğine dair tartışmalara sıkça vesile oluyor.
Peki, bu içerikler markalar tarafından neden tercih ediliyor?
İşte, bahsettiğim içeriklere bazı örnekler:
Samsung Türkiye
Doğanay
Derby
CGI teknolojisi ile üretilmiş içerikler, bir süre daha karşımıza sıkça çıkacağa benziyor. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da yeni teknikler meydana geldikçe hikâye anlatma yöntemimiz değişecektir. Bizlerse yaşadığımız dönemin yeniliklerini ilgiyle takip ederken, doğru zamanda doğru konuya odaklanma gayretimizi sürdüreceğiz.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Gerçeklerden şaşmayın. 🙂
Alper