İstifaya Giden Yol Haritası

#İş Yaşamı #Kurum Kültürü #Verimlilik

Bazı istifaların ardında, yitip giden umutlar ve dokunaklı hikâyeler vardır. Onlar, anlık kararların ürünü değil, direnmekle geçen ayların kaçınılmaz sonucudur. Kimi şirketler ise bu istifalara bilerek veya bilmeyerek ortak olur. Mücadele eden çalışanlarına inat, kötü son gerçekleşsin diye elinden geleni yapar. Bugünkü yazım, bu uğurda çalışan şirketler için bir rehber niteliğinde olacak. İşte, istifaya giden yol haritası; hazırsanız ilk durağımızla başlayalım!

1-Niyetinizi İş İlanında Belli Edin

Şirketinizde ihtiyaç duyulan pozisyon için iş ilanı hazırlarken, titiz davranmayın. Beklentilerinizi daima olması gerekenden yüksek tutun. Mesela, işe bir grafik tasarımcısı alacaksanız, onda kendi alanındaki yeterliliklerinin yanı sıra, sosyal medya yönetimi, müşteri temsilciliği, metin yazarlığı gibi ek kabiliyetler arayın. Böylelikle, dört kişi yerine bir kişi çalıştırmış olacaksınız. Bu da elbette, yüksek kârlılık demek. Ek olarak, ücretsiz esnek çalışma saatlerine girmiyorum bile! Örnek teşkil etmesi bakımından, ince düşünerek hazırladığım hayalî bir ilan tipini sizlerle paylaşıyorum:

‘’Şirketimizin bünyesinde çalıştırmak üzere işe alım yapacağımız pozisyon için taleplerimiz aşağıdadır:

  • İlgili üniversite bölümünden mezun,
  • Web tasarımı konusunda yetenekli,
  • Bütün Adobe programlarını kullanabilen,
  • İhtiyaç nerede ise orada çalışabilen,
  • Gerektiğinde çay-kahve servis edebilecek,
  • Mesai kavramı olmayan,
  • Maaş önemli değil, yeter ki iş olsun düşüncesinde,
  • Kitap okumayı seven ama her kitabı okumayan,
  • Vizyon sahibi, yenilikçi, icat yapabilen,
  • Yemek seçmeyen,
  • Hızlı koşabilen,

Yazılımcı arıyoruz. Başvurularınızı mail adresimize gönderebilirsiniz. Öz geçmişinizi beğenmediysek muhtemelen dönüş yapmayız.’’

2-Uyum Sürecini Es Geçin

Bazı şirketler, işe yeni başlayan çalışanlarının adaptasyon sürecinde sorun yaşamamasına özen gösteriyor. İstifaya giden yol haritasında, sizin buna ihtiyacınız yok. Şirketinize gelen kişilere hiçbir şey öğretmeyin, kendinizi tanıtmayın. Bırakın o, ihtiyacı olanları kendisi keşfetsin. Hem böylesi, daha heyecanlı. Herkes tarafından benimsenen organik bir kurum kültürüne de sahip olmadığınızdan, yeni çalışanınız bu karmaşaya hızlıca alışacaktır.

3-İş Ortamını Kâbusa Çevirin

Üçüncü durağımız, iş ortamı ile ilgili. Takım çalışmasının desteklendiği, sosyal yaşamın önemsendiği, dürüstlüğün benimsendiği şirketlerde çalışanlar mutlu olur. Öyleyse, kişilerin kendini değersiz hissettiği yerde, istifa kaçınılmazdır. İşe gelmek üzere yola çıkan insanların ayakları geri geri gidiyorsa, ayrılık yakındır. Haksızlık ve adaletsizlik, bu durumun başlıca sebeplerinden biri olabilir. Yapılan başarılı işlerin takdir edilmemesi, hakların ihlal edilmesi, liyakat esasının gözetilmemesi; iş ortamını kâbusa çevirir. Yalnızca kâr odaklı hareket ederseniz, insanları kaybedersiniz.

4-Geri Bildirimden Kaçın

Etkili iletişim, son derece önemlidir. Çalışanların kendilerini özgürce ifade edebildiği sağlıklı ortamlarda farklı sebepler yoksa, istifalara çok sık rastlanmaz. Bu yüzden, fikirler konusunda pek de hassas olmanıza gerek yok. Kulaklarınızı tıkayın ve yolunuza devam edin. Öyle ya, henüz size ulaşmamış bir problem, aslında yoktur!

Tebrikler!

Dies ist die Überschrift

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Dies ist die Überschrift

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Tebrikler, eğer bu söylediklerimi harfiyen uyguluyorsanız, yakın zamanda masanıza bırakılmış bir istifa dilekçesi ile karşılaşabilirsiniz! Yol haritamızı genişletmek mümkün elbette. İnsanlara sorumluluk vermekten kaçınılması, katı kuralların varlığı, güven eksikliği gibi duraklar da eklenebilir ki bunlar da az önce bahsettiklerimize dahil aslında. ‘’İstifaların ardından yer açılan pozisyonlar ne olacak?’’ diyorsanız hiç endişe etmeyin çünkü, ilan paylaştığınızda yüzlerce insan başvuracak ve tüm süreci yeniden başlatacaktır.

Unutmayın, her fırsattan istifade eden şirketlerde, ilk fırsatta istifa eden çalışanlar vardır.

Umarım faydalı olabilmişimdir.

Bugünlük benden bu kadar. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere. O zamana kadar, kendinize iyi bakmayı ihmal etmeyin. 🙂


Alper